Verksamhetsberättelse 2022-2023

lördag 1 juli 2023

Staffan Söderberg

Tack för ett fantastiskt verksamhetsår med Täby Attunda Rotaryklubb 2022-2023!

Mycket har hänt efter överlämnandet av presidentkedjan från Ingela och jag tackar dig som medlemm för visat förtroende och samarbete. Några höjdpunkter från året:

• 40+ luncher med föredrag (tack programansvarig Ingela och tack Michael för alla veckobrev)
  • studiebesök till provning på Roslags Näsbys Bryggeri (tack Maria) och fin konstutställning Karby Gård (tack Gunilla)
  • arbete med UF och studentuppsatser (tack Jens)
  • två nya medlemma Märit och Peter (tack Magnus)
  • en golftävling (tack Sven-Erik och grattis till Magnus)
  • Ukrainainsamling, bl a adventskonsert (tack Michael)
  • ett ungdomsutbyte Jonathan 18 år till USA (tack Maria)
  • ett New Generation Service Exchange utbyte Narda 25 år till Karolinska Insititutet (tack Per och Ingela)
  • tre kulturstipendier till Åva, Tibble, TEG (tack Gunilla)
  • två hållbarhetsstipendier till Åva och Yrkesgymnasiet Täby (tack Staffan...)
  • en barbeque-fest tillsammans med systerklubbarna Täby och Täby Jarlabanke
  • ett stort antal inbetalningar och utbetalningar i en föreningsekonomi i balans (tack Per Harald, och revisorer Cecilia och Torbjörn)
  • 2 Solvatten dunkar skänkta som dessutom medförde att klubbens klimatpåverkan kompenserade för
  • Insamling till Rotary Doctors (tack Bengt F)
  • insamling till Täby Kvinnojour (tack Cecilia)
  • initierat projekt Drogfri skola (tack Märit)
  • 10 styrelsemöten (tack styrelsen och sekreterare Michael)
  • 6 nya Paul Harris Fellow (tack för era insatser Stefan M, Bo K, Ove E, Bengt G, Bengt F, Birger H)
  • vi antog en hållbarhetspolicy för klubben och uppdaterade vårt styrdokument
  • vi skänkte sammanlagt ca 100 000 kr till lokala och globala projekt för en bättre värld!

Ingela och jag har försökt lägga upp alla bilder och texter på Polaris och Facebooksidan, gå gärna in och botanisera.

Framförallt hade vi trevligt som yrkeskunniga och vänner! Jag ser fram emot ett nytt spännande år med vår nya president Michael och önskar er alla en skön sommar.

Mvh Staffan, immediate past president