Golftävling TARK 2022!

måndag 13 juni 2022 12:00-17:00, Jarlabanke GK
Organisatörer:
  • Staffan Söderberg

Vi spelar 18 hål poängboogie för att se vem som får ta med sig det fina vandringspriset hem.

OBS! Alla medlemmar är varmt välkomna! Vi äter god lunch utomhus, det är en mycket kort promenad från parkering till matserveringen. De som inte spelar golf kan prova på att slå ut bollar på driving rangen och följa med golfspelarna och ge moraliskt stöd - och leta efter förlupna bollar…

DATUM:     Måndagen 13e juni

TID:              Lunch 12.00, golf 13.00 (till ca 17.30)

PLATS:         Jarlabanke Golfklubb

PRIS:         500 kronor för golf och mat, 200 kr för bara mat. Allt överskott går till TARKs projekt.

Om du inte kan delta men vill stötta ”Golfinsamling 2022” så swisha valfritt till klubben: 123 583 3918

TA MED:   Priser till de tävlande, gärna fler stycken!

FORM:       Poängboogie. Vid hole-in-one skänker tävlingsledaren 1000 riksdaler till TARKS projektkassa.

ANMÄLAN: Senast 3e juni genom att maila till taby-attunda@rotary.se

Om du vill delta i fältslaget med golfklubbor: ange Namn och Golf-ID

Om du bara vill äta mat: ange Namn

Varför Jarlabanke GK kanske några av våra nya medlemmar undrar? Jo, golfbanan är ett initiativ av vår medlem före detta lantbrukare Sven-Erik som sadlade om och idag bedriver modernt jordbruk med sina klubbor.

Som det står på en runsten i Täby: ”Jarlabanke lät resa denna sten efter sig, medan han ännu levde. Han ägde ensam hela Täby. Gud hjälpe hans själ". 2022 års TARK-golfare ska koras och få känna sig som en Vikingakung över hela Täby!

Varmt välkomna!

/Staffan Söderberg, tävlingsansvarig TARKare 2022

∝ AMAP SUSTAINABILITY
Staffan Söderberg, Sweden
www.amap.se
+46 (0)706912269

Varmt välkommen till Täby Attunda Rotaryklubbs stora fältslag på Jarlabanke Golfklubb 2022!